وب‌سایت پی وی برق

انعقاد قراردادهای دوجانبه خرید و فروش برق

انعقاد قراردادهای دوجانبه خرید و فروش برق

پی وی برق،

جستجو در مطالب سایت

پیوندهای مفید

تبلیغات

تامین آتیه کارکنان صنعت برق خراسان

شرکت تامین آتیه کارکنان صنعت برق خراسان به نشانی اینترنتی www.tamin-atieh.ir در سال ۱۳۸۵ به همت مدیران صنعت برق استان خراسان با سهامداری کارکنان شاغل و بازنشسته صنعت برق و به منظور بهبود معیشت و اشتغال‌زایی برای فرزندان ایشان تاسیس شده است و در تاریخ 1391/08/21 با هدف مشارکت بیشتر سهامداران در تصمیمات شرکت و استفاده از پتانسیل ایشان ساختار حقوقی خود را از موسسه به شرکت تغییر داده است.

این شرکت در طول حیات خود با تمرکز بر تامین نیازهای صنعت برق کشور خصوصاً تولید کنتورهای مختلف برق و انرژی‌های تجدیدپذیر با ایجاد بازار کار و جذب نیروهای جوان و مستعد و تحصیل کرده (با اولویت فرزندان سهامداران) اقدامات ارزشمندی انجام داده است و در این راستا با بکارگیری سرمایه‌ای به میزان 1050 میلیارد ریال و استفاده از پتانسیل 6500 نفر سهامدار خود مبادرت به تاسیس 10 شرکت در زیرمجموعه خود به منظور ورود به فعالیت‌های اقتصادی سودآور نموده است.

این 10 شرکت به شرح زیر است :

1. شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر خراسان

با توجه به مطرح شدن انرژی‌های تجدیدپذیر و اهمیت ویژه‌ای که در دهه اخیر در قبال سوخت فسیلی در دنیا پیدا کرده است و پیرو مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر امکان استفاده از انرژی باد و خورشید در سطح کشور و در راستای سودآوری از طریق استفاده از امکانات بالقوه در استان پهناور خراسان، این شرکت به عنوان زیر مجموعه شرکت تأمین آتیه کارکنان صنعت برق خراسان و با هیأت مدیره‌ای مجرب در خانواده برق در پاییز 1389 تشکیل گردید و تاکنون پروژه های تحقیقاتی و عملیاتی مختلفی در زمینه‌های انرژی های نو انجام داده است. انعقاد قرارداد EPC برای نصب 50 مگاوات نیروگاه بادی در منطقه درح مهم‌ترین دستاورد این شرکت می‌باشد. همچنین این شرکت تا کنون بیش از 2 مگاوات نیروگاه خورشیدی برای اشخاص حقیقی و حقوقی راه اندازی نموده است.(دارای 4 واحد نیروگاه بادی در مجموع 10 مگاوات و شرکت نصب کننده نیروگاه‌های بادی و خورشیدی)

 

2. شرکت صنایع تولید انرژی پاک آتیه

تولید انرژی پاک از منابع تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشید و باد که عمده ترین منابع انرژی‌های نو می‌باشند به سرعت در حال گسترش است. این شرکت در راستای ترویج استفاده از انرژی‌های پاک و با هدف تامین تجهیزات تولید انرژی پاک واجرای پروژه‌های آن به منظور کسب سود و ایجاد ارزش افزوده درسال 91 تاسیس گردید.

این شرکت در سال 92 اقدام به خرید خط تولید پانل خورشیدی با ظرفیت تولید 10 مگاوات در سال نمود و پس از تجهیز این خط ظرفیت تولید را تا 20 مگاوات ارتقا داد. هم­چنین این شرکت توانست در سال 93 پنج استاندارد بین المللی پنل خورشیدی از جمله گواهی­نامه مدیریت سیستم ISO9001 و استانداردهای IEC از ARC کانادا را برای محصولات خود اخذ نماید. سلول‌های استفاده شده دارای بالاترین راندمان و مواد تشکیل دهنده پنل نیز از بهترین کیفیت برخوردار هستند. یکی دیگر از محصولات تولیدی این شرکت، انواع لامپ‌های روشنایی کم مصرف و فوق کم مصرف خانگی، صنعتی، خیابانی، سوله‌ای و پروژکتورهای صنعتی است.

کارخانه صنایع تولیدی انرژی پاک آتیه پس از گذراندن دوره آزمایشی خود با تولید 3 مگاوات پنل خورشیدی و به کارگیری سرمایه‌ای به میزان 15.000.000.000 ريال و 30 نفر نیروی انسانی، در تاریخ 94/06/12 با حضور استاندارد محترم خراسان رضوی، مدیرعامل محترم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی، فرماندار محترم فریمان و تیم همراه افتتاح گردید.

 

3. شرکت نورساخت اترک

 شرکت صنایع نورساخت اترک درسال 1388 به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ تامین آتیه، با هدف تولید لامپ های کم مصرف و فوق کم مصرف LED و با رعایت استانداردهای جهانی آغاز به کار نمود.

در ابتدا این شرکت از طریق خرید مواد اولیه و قطعات از خارج کشور اقدام به ساخت و مونتاژ انواع لامپ، پروژکتور و چراغ روشنایی معابر با تکنولوژی LED نمود؛ اما در سال 1395 هلدینگ آتیه تصمیم به تغییر ماهیت این شرکت و ساختار این شرکت از تولیدی به سرمایه‌گذاری نمود. هدف از این کار تمرکز بر شرکت‌های حوزه انرژی و ایجاد هم‌افزایی در میان شرکت‌های مذکور بود. در این راستا پس از انتقال خط تولید لامپ خود به شرکت انرژی پاک آتیه (از شرکت‌های زیرمجموعه) اقدام به خرید سهام 4 شرکت از شرکت های زیرمجموعه تامین آتیه نمود. پس از آن در سال 1397 با هدف ارتقای سطح مالی و مدیریتی گروه، اقدام به فروش 70 درصد سهام هلدینگ به گروه مپنا نمود. شرکت های زیرمجموعه به شرح  زیر می‌‎باشند:

1-شرکت بهینه سازان طوس

2-شرکت انرژی های تجدید پذیر خراسان

3-شرکت بنیان انرژی بینالود

4-شرکت صنایع تولید پاک آتیه

 

چشم انداز

  • یکی از پانزده بنگاه برتر عرصه انرژی در کشور
  • شرکتی با سرمایه‌های انسانی با انگیزه، خلاق، متخصص و مسئولیت‌پذیر، یادگیرنده و چابک با بهره‎گیری از رویکردهای نوین مدیریتی و سیستمی

 

بیانیه ماموریت

شرکت نورساخت یکی از بهترین ارائه کنندگان خدمات سرمایه‌گذاری و مدیریتی در حوزه های تولید و انرژی می‌باشد.

این شرکت با اطلاع از نیازهای آینده حوزه انرژی از طریق بکارگیری فن‌آوری بروز دنیا در عرصه بازارهای داخلی و صادراتی و در ارتباط با شرکت‌های مرتبط با صنعت برق فعالیت می‌نماید و توجه ویژه اقتصادی به انرژهای پاک داشته و در راستای تحقق حداکثری رضایت سهامداران و مشتریان خود با تکیه بر سرمایه های انسانی کارآمد، خلاق و توانمند گام برمی‌دارد.

این شرکت نگاه ویژه‌ای به حفظ اشتغال پایدار و افزایش میزان خودکفایی محصولات تولیدی دارد.

 

 
4. شرکت آسانیرو

شرکت آسا نیرو با هدف فعالیت‌های گردشگری، تفریحی و زیارتی در داخل و خارج از کشور برای سودآوری و رضایت‌مندی بیشتر سهامداران در سال 1393 تاسیس گردید. عمده فعالیت‌های این شرکت ارایه خدمات رفاهی به سهام­داران، برگزاری تورهای خارجی و بازدید از صنایع و سازندگان تجهیزات برق، برگزاری تورهای یک‌روزه تفریحی داخلی و انجام تورهای زیارتی از مشهد به عتبات عالیات برای سهام­داران و زائرین و متقاضیان محترم با تامین کلیه خدمات از قبیل بلیت، ویزا، اسکان و انجام بازدید از اماکن مختلف در مشهد الرضا(ع) است.

در سال 1396 با توجه به وضعیت اقتصادی و نیاز جامعه شرکت اقدام به ورود به حوزه ارایه خدمات به سهامداران از طریق انعقاد قرارداد با مراکز خرید، مراکز درمانی، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها و … جهت تخفیف به سهام‌داران و مشتریان این شرکت نمود. این اقدام از طریق ارایه آسا کارت به متقاضی، تهیه اپلیکیشن در کافه بازار و کانال در شبکه های اجتماعی انجام گرفته است.

سایر فعالیت‌های قابل انجام بر اساس موضوع فعالیت شامل ارایه خدمات مشاوره‌ای، طبقه بندی مشاغل، حسابداری، طراحی، اجرا، حفظ و نگهداری فضای سبز، خدمات حمل و نقل درون شهری و سرویس دهی می‌باشد.

 

5. شرکت تولیدی و بازرگانی آتیه گستر سناباد

شرکت تولیدی و بازرگانی آتیه گستر سناباد، یکی از زیرمجموعه‌های گروه شرکت‌های تأمین آتیه است. فعالیت ما در زمینه تهیه و تأمین قطعات و مواد اولیه و کالاهای تخصصی در صنایع نیروگاهی، نفت و گاز، پتروشیمی و پالایشگاهی است. با برتری در دانش فنی، استفاده از کارکنان با تجربه و متخصص و همکاری با تولیدکنندگان برجسته و معتبر در حوزه قطعات و تجهیزات نیروگاهی، توانسته‌ایم در این بخش با حضور قوی و مؤثر به خدمت رسانی بپردازیم. همکاری ما عمدتاً به صورت کنسرسیوم با تولیدکنندگان انجام می‌شود. این شیوه همکاری به ما امکان می‌دهد با بهره‌گیری از تخصص‌های مختلف و منابع قدرتمند، حضوری مؤثر و مفید در این بخش داشته باشیم.

 

زمینه‌های فعالیت ما:

۱. تأمین کالاهای تخصصی در حوزه‌های نیروگاهی، نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاهی:

با تمرکز بر برندهای برجسته و معتبر جهانی، کالاهای با کیفیت بالا را با کمترین قیمت به مشتریان ارائه می‌دهیم.

۲. مدیریت ساخت قطعات نیروگاهی در داخل کشور:

از طریق ایجاد شرایط مناسب برای بازاررسانی و فروش محصولات استراتژیک، تولیدکنندگان را در تولید قطعات نیروگاهی حمایت می‌کنیم.

۳. تأمین کالاهای شبکه و خطوط انتقال نیرو:

در تأمین کالاها برای انتقال و توزیع برق، به برق‌رسانی به شهرک‌های صنعتی، نقاط شهری و غیرشهری و مناطق محروم کمک می‌کنیم.

۴. تأمین فلزات و متریال‌های مرتبط با صنایع نیروگاهی، نفت، گاز و پتروشیمی:

ما انواع استیل و سایر آلیاژها و سوپرآلیاژها را برای صنایع نیروگاهی، نفت، گاز و پتروشیمی تأمین می‌کنیم.

۵. خرید و فروش برق به صورت قراردادهای دوجانبه:

با انعقاد قرارداد با تولیدکنندگان از یک طرف و دولت از طرف دیگر، در فروش برق به صورت قراردادهای دوجانبه تسهیل‌گر هستیم.

۶. تأمین کالاهای عمومی مورد نیاز کارکنان صنعت برق:

علاوه بر تأمین تجهیزات و قطعات نیروگاهی، ما نیازهای عمومی کارکنان صنعت برق را نیز پاسخ می‌دهیم.

۷. صادرات کالاهای مرتبط با صنعت برق:

با انجام صادرات کالاهای مرتبط با صنعت برق، به رشد و پویایی اقتصاد کشور و ارزآوری کمک می‌کنیم. این صادرات باعث توسعه تجارت بین‌المللی و تقویت روابط تجاری با سایر کشورها می‌شود.

شرکت تولیدی و بازرگانی آتیه گستر سناباد به دنبال ایجاد تفاهم و همکاری بیشتر با تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برجسته در این صنعت‌ها است تا با استفاده از تخصص‌های خود و منابع موجود، بهترین راهکارها و محصولات را برای مشتریان ارائه دهد. هدف ما ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان، رضایت آن‌ها و پیشرفت صنعت برق و صنایع مرتبط است.

 

چشم‌انداز و برنامه‌ریزی بلندمدت شرکت آتیه گستر سناباد:

شرکت تولیدی و بازرگانی آتیه گستر سناباد در حوزه تجارت قطعات نیروگاهی و تجهیزات صنعتی به عنوان پرچم‌دار بخش خصوصی، با هدف تبدیل شدن به یک مجموعه معتبر، متمایز و متنوع با تمرکز بر مشتری مداری و ارائه خدمات بازرگانی با کسب اعتبار و رضایت روزافزون مشتریان، قدمی بزرگ در جهت پیشبرد اهداف بلندمدت کشور ایران برداشته است. ما امیدواریم در آینده به عنوان الگوی موفق‌ترین بازرگانی مدرن در کشور و منطقه شناخته شویم.

در چشم‌انداز، ما به دنبال ارائه محصولات و خدمات با کیفیت برتر در حوزه تجارت قطعات نیروگاهی و تجهیزات صنعتی هستیم. با تمرکز بر مشتریان و نیازهای آن‌ها، ما سعی می‌کنیم رضایت آن‌ها را به حداکثر برسانیم و اعتماد را در دستیابی به اهداف بلندمدتمان به دست آوریم.

برای رسیدن به این هدف، بهبود مداوم فرآیندهای کسب و کار، ارتقاء کیفیت محصولات و خدمات، ایجاد روابط مستحکم با تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان معتبر، و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و روش‌های مدیریتی پیشرفته را در دستور کارمان قرار داده‌ایم. همچنین تمام توان و تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با شکوه و افتخار، به عنوان الگویی برتر از بازرگانی مدرن در کشور و منطقه، در راستای توسعه و پیشرف تر بخش خودمان و کشورمان سهیم باشیم.

 

6. شرکت بنیان انرژی بینالود

شرکت بنیان انرژی بینالود با هدف ورود به حوزه کشاورزی پیشرفته صنعتی با احداث گلخانه‌های هیدروپونیک و تامین حرارت و برودت گلخانه‌های پیش‌ گفته به روش CCHP با احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده تاسیس گردیده است. برای دستیابی به اهداف مذکور نخست زمینی محصور به مساحت 95 هکتار در حد فاصل شهرستان نیشابور و شهرک فیروزه خریداری گردید و با توجه به کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و در نتیجه کمبود آب در کشور، طی جلسات متعدد با مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، شهرک‌های کشاورزی و نظام مهندسی جهاد کشاورزی و تهیه گزارش توجیهی فنی – اقتصادی؛ هیأت مدیره شرکت مصوب نمود هدف شرکت در بلندمدت احداث شهرک گلخانه‌ای و در کوتاه مدت احداث 3 هکتار گلخانه باشد.

 

 
7. شرکت خدمات بیمه‌ای آتیه صنعت برق شمس

خدمات بیمه ای آتیه صنعت برق شمس در مهر ماه 1391 با سرمایه گذاری شرکت تامین آتیه کارکنان صنعت برق و با هدف ایجاد سود، ارائه خدمات بهینه و کارآمد در امور مختلف خدمات بیمه ای به شرکت ها، کارکنان محترم وزارت نیرو و سایر اقشار در زمینه های مشاوره، صدور بیمه نامه و پیگیری خسارت تاسیس گردید.

این شرکت، تلاش می نماید با مدیریت ریسک و ایجاد تمرکز در بیمه های کارکنان، شرکت ها و صنایع، در جهت کاهش هزینه های مالی ایشان از طریق کاهش حق بیمه های پرداختی و ارائه تسهیلات ویژه در رشته های مختلف بیمه ای شامل بیمه های مسئولیت و مهندسی، آتش سوزی، درمان، اتومبیل وسایر بیمه ها فعالیت نماید.

با گذشت بیش از 6 سال از آغاز فعالیت، این شرکت توانسته است در رشته های مختلف بیمه ای به بیمه گذاران مختلف بویژه به بخش خصوصی و شرکت های تابعه وزارت نیرو در بخش تولید، انتقال و توزیع ارائه خدمات نماید.

برخی از بیمه گزاران شرکت خدمات بیمه ای آتیه صنعت برق شمس عبارتند از:

  • شرکت برق منطقه ای خراسان
  • شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی
  • شرکت توزیع نیروی برق مشهد
  • شرکت آب منطقه ای خراسان
  • نیروگاه تولید برق توس
  • نیروگاه تولید نیروی برق مشهد
  • شرکت های پیمانکار وابسته به صنعت برق
  • شرکت های تولیدی مرتبط با صنعت برق و انرژی های نوین
  • روزنامه قدس
  • شرکت فراپخت
  • چسب سامد
  • شرکت‌های گروه آتیه
 

     با توجه به گسترش حوزه خدمات این شرکت و تنوع مشتریان و شیوه ارایه خدمات بیمه به ایشان، با هدف حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید در جهت سودآوری بیشتر در سال 96 اقدام به تاسیس شرکت کارگزاری بیمه نمود که در حال حاضر بیش از 1 سال از عمر کاری آن می‌گذرد.

 

8. شرکت صنایع سنجش انرژی بهینه سازان توس

شرکت صنایع سنجش انرژی بهینه سازان توس با مشارکت مؤسسه تأمین آتیـه کارکنان صنعت برق خراسان و شرکت سرمایه گذار خارجی (هگزینگ الکتـریکال) در شهریورماه سال 1387 با هدف کسب سود به بهره برداری رسید.

این شرکت دارای قابلیت تولید انواع کنتـور تکفاز و سه فاز هوشمـند، پیش پرداختی، کشويی و دیجیتـالی تکـفاز و سه فاز مطابق با استانداردهای بین المللی IEC و شرکت توانیر با ظرفیت تولید سه میلیون و هفتصد دستگاه در سال می باشد.

دریافت گواهینامه هایی از شرکت توانیـر، KEMA و SICEM وگواهینامه سیستم مدیریت 2008; 9001 ISO  نشان از کیفیت برتر محصولات این شرکت دارد.

این شرکت توانسته است بخش اعظمی از کالای مورد نیاز تمامی شرکت‌های توزیع نیروی برق (40 شرکت توزیع در ایران) را در سراسر کشور تأمین نماید. به طوری که در سال 93 سهم 48 درصدی از بازار کنتور ایران را از آن خود نمود.

شرکت صنایع سنجش انرژی بهینه سازان توس فعالیت خود را محدود به تولید کنتورهای الکترونیکی ننموده و با همت و تلاش مضاعف توانسته است در عرصه تکنولوژی­‌های روز دنیا در جهت اندازه‌­گیری هوشمند تلفات و بهینه سازی مصرف انرژی برق، خود را در سال 1388 به­ عنوان اولین مجری پروژه­ كنتورهاي هوشمند AMI مطرح سازد.

در این راستا طرح فهام، افتتاح و نصب و بهره برداری از کنتورهای هوشمند بهینه سازان توس و سامانه شهاب MDM با حضور وزیر نیرو در سال 94 آغاز گردید. با نصب کنتورهای هوشمند؛ با استفاده از سیستم مخابراتی تمامی اطلاعات مربوط به مصرف مشترکین به مرکز کنترل منتقل و قرائت کنتور در محل حذف می‌شود و بار شبکه را از مرکز کنترل رویت و مدیریت می­‌شود.

یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این شرکت تحقيق و ساخت اوليه كنتور چاه كشاورزي با قابليت اتصال به كنتور هوشمند و مديريت آن در سامانه فهام می‌باشد.

 
9. شرکت احداث و راه اندازی تاسیسات انرژی آتیه سناباد (آرتا)

شرکت مسکن سازان آتیه سناباد نیز یکی از شرکت‌های گروه آتیه، در ابتدای فعالیت اهداف این شرکت سرمایه‌گذاری در حوزه پروژه های مسکونی، اقامتی، تایم شیرینگ و توریستی تفریحی، مشارکت در ساخت و … بود. این شرکت در سال 92 اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه ساختمان‌سازی نمود؛ که به دلیل ورود حوزه مسکن به رکود، پروژه اجرایی نگردید. پس از آن شرکت تامین آتیه در سال 1396 اقدام به انتقال حجم سرمایه‌گذاری انجام شده به این شرکت و تغییر نام، اساس‌نامه و حوزه فعالیت‌های شرکت مسکن‌سازان با هدف کسب سود و ایجاد ارزش افزوده نمود. شرکت جدید با نام احداث و راه‌اندازی تاسیسات انرژی آتیه سناباد (اَرتا) در حوزه زیر فعالیت می‌نماید:

*طراحی و تأمین تجهیزات، انجام عملیات اجرایی، نصب و راه اندازی، بهره‌برداری و تعمیر و نگهداری تأسیسات موارد ذیل:

  1. خطوط فشار قوی
  2. پست‌های فشار قوی
  3. ساختمان نیروگاهی، اداری، مسکونی، تجاری
  4. تأسیسات صنعتی نیروگاهی و پالایشگاهی و صنایع نفت، گاز و آب
  5. مشارکت با سایر اشخاص حقیقی یا حقوقی اعم از داخلی و یا خارجی جهت دستیابی به اهداف فوق الذکر
  6. تهیه و تأمین هرنوع مواد اولیه، مصالح، لوازم، دستگاه‌ها، تجهیزات و تأسیسات مورد نیاز برای موارد فوق الذکر از داخل و یا خارج کشور و نیز صادرات اقلام مذکور به خارج از کشور
  7. مبادرت به انجام فعالیت‌های پیمانکاری، مهندسی، تولیدی، بازرگانی
10. شرکت تولید برق راشد تربت حیدریه

در این راستا قرارداد EPC (مهندسی، خرید تجهیزات و ساخت) نیروگاه با شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (مپنا) منعقد گردیده است. همچنین این شرکت موفق به انعقاد قرارداد خرید تضمینی برق (ECA) نیز با وزارت نیرو شده است. زمین مورد نیاز به مساحت 170 هکتار و دارای 2 حلقه چاه آب خریداری گردید که از این زمین 60 هکتار آن به نیروگاه سیکل ترکیبی و 110 هکتار آن به نیروگاه خورشیدی 40 مگاواتی اختصاص یافته است (این شرکت مجوز احداث 40 مگاوات نیروگاه خورشیدی را از سازمان انرژی های نو ایران – سانا – دریافت نموده است).

مجوزهای مورد نیاز از قبیل مجوز اتصال به شبکه برق سراسری از وزارت نیرو، مجوز زیست محیطی از سازمان حفاظت محیط زیست ایران، مجوز تغییر کاربری اراضی از کشاورزی به صنعتی از وزارت جهاد کشاورزی و سایر مجوزهای مورد نیاز اخذ گردیده است.

در تاریخ 97/07/30 این شرکت موفق به انعقاد قرارداد مشارکت مدنی برای دریافت وام به میزان 215 میلیون دلار گردید و در سال 1398 موفق به گشایش خط اعتباری (LC) به ارزش 270 میلیون یورو شد.

70 درصد از سهام شرکت تولید برق راشد تربت حیدریه متعلق به متعلق به شرکت مپنا  و 30 درصد آن متعلق به شرکت تامین آتیه می‌­باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *